روشهای ایجاد لینک با محتوای ارزشمند

لینک می خواهید؟
در این اینجا روش ایجاد لینک با محتوای ارزشمند را خواهید آموخت

ایجاد لینک با محتوای ارزشمند زمان زیادی می گیرد و نیازمند برنامه ریزی و استراتژی است. انوع لینک هایی که شما واقعاً می خواهید لینکهای ادیتوریال  هستند. نوعی که گوگل از شما میخواهد آن را ایجاد کنید. اما هر چیزی که داشتنش ارزشمند است، کار کردن روی آن نیز ارزشمند خواهد بود. درست است؟ خب، بگذارید در مورد چگونگی ایجاد لینکهای حاوی محتوای ارزشمند صحبت کنیم.

لینک با محتوای ارزشمند چیست؟

لینک با محتوای ارزشمند به طور ساده، محتوای مفید هستند و به چهار شکل مشاهده می شوند:
اطلاعاتی: این نوع معمولاً دارای آخرین خبرها هستند.
الهام بخش: هر محتوایی که باعث الهام بخشیدن به مردم می شود همانند پیشرفت فردی یا ایجاد انگیزه.
آموزشی: این نوع محتوا مطلب جدیدی را به افراد آموزش می دهد.
سرگرم کننده: این نوع محتوا معمولاً برای سرگرمی و بازی هستند و بر روی احساسات مشتریان تاثیر گذارند (مانند شادی، ترس، خشم، ناراحتی، تعجب).
در نهایت شما می خواهید محتوایتان بهترین پاسخ به سوال افرادی باشد که شما برای آنها محتوا تولید می کنید.
با این حال، محتواهایی در حد متوسط در وب وجود دارد. بسیاری از محتواها درجذب مخاطب شکست می خورند. تعداد مشاهده، اشتراک و لینک آنها کم است.

محتوا، محتوا، محتوا

ایجاد محتوای عالی که جذاب باشد آسان نیست.
بر اساس تحقیقات ژورنالی موتورهای جستجو ۷۱٫۹% بازاریابها بر تولید محتوا تمرکز دارند که ناراحت کننده است. رقابت در محتوا بسیار شدید است. شما با پستهای وبلاگ، اینفوگرافیک، ویدئوها و سایر انواع محتواها برای جلب توجه و کلیک رقابت می کنید. اغلب محتواهای غلط و ناکارآمد کمتر تحت تاثیر قرار می گیرند.
چرا؟ چون به درستی به بازار عرضه نشده است.
به محتوا به عنوان یک دارایی نگاه کنید. همانند یک ملک یا سهام، محتوای شما پتانسیل ایجاد لینک های ارزشمند را دارد به به SEO شما کمک می کند. اما ایجاد لینک با محتوای ارزشمند فقط نصف این نبرد است.

ایجاد روابط با عوامل موثر

اگر قطعه ای از محتوا در وب منتشر شود اما هیچ کس به آن لینک نشود، چه فرقی می کند؟ شما می توانید محتوای بی نظیری را ایجاد کنید اما وقتی کسی نتواند آن را بیابد فقط هدر دادن وقت و تلاش است. متاسفانه، محتوای عالی لینک شما را تضمین نمی کند.به همین دلیل شما به برقرار ارتباط با افراد موثر نیاز دارید.
وقتی با این افراد کار می کنید، شما فقط یک یا چند نفر را به شبکه خود اضافه نمی کنید. شما همچنین کل مخاطبان آن ها را تحت تاثیر قرار می دهید. هر عامل موثری که شما با آن کار می کنید باید دارای یک جاذبه طبیعی باشد. این برای مخاطبان شما و همچنین مخاطبان عامل موثر معنی دار است. یک پیشنهاد از سمت عامل موثر می تواند محتوای شما را به همه مخاطبان جدید جذاب کند. عوامل موثر ممکن است دارای فالورهای وفادار در شبکه های اجتماعی باشند (توئیتر، اینستاگرام و غیره). آنها ممکن است وبلاگ یا سایت داشته باشند یا ممکن است یک روزنامه نگار باشند. وقتی بحث به تشخیص عوامل موثر می رسد، نه تنها به کمیت بلکه به کیفیت فکر کنید. همانطور که به لینک ها فکر می کنید.

 

چگونه یک لینک با محتوای ارزشمند بسازیم: ۱۱ ایده

مفهوم محتوای جذاب برای بیش از یک دهه وجود داشته است. ایجاد چیزی که جذاب، مرتبط و ارزشمند باشد، زمان، مهارت و پول نیاز دارد. در اینجا برخی تاکتیک ها برای ایجاد لینک با محتوای ارزشمند ارائه شده است. یک یا دو مورد را امتحان کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد!

۱٫ ایجاد محتوای بادوام

محتوای خبری عمر کوتاهی دارند. بهتر است تمرکز بر روی موضوعاتی باشد که بادوام هستند. به محتوای همیشه سبز (بادوام) به عنوان یک منبع که بعد از انتشار مفید و مناسب باشند، فکر کنید. محتوایی که به ندرت تغییر می کند و همیشه مخاطبان شما (و جستجوگرها) آن را تقاضا می کنند.
این محتواها می توانند به صورت زیر باشند:
• راهنماها
• کتاب های الکترونیکی
• پست های مربوط به چگونگی (How To…)
• فهرست ها
• توضیحات
• چک لیست ها
بهترین کار این است که عنوان محتوا را جذاب (اما بهینه سازی شده) انتخاب کنید تا کاربران بیشتری کلیک کنند.

۲٫ پادکست را شروع کنید

حدس بزنید که تعداد پیوندهای صفحه SEJ چقدر است؟
آماده اید؟
بیش از ۲۰۰۰۰ لینک.
پادکست طبیعتا پیوندها را جذب می کند، زیرا هر بار که با یک مهمان مصاحبه می کنید، احتمالا به صفحه شما پیوند خواهند خورد. علاوه بر این، اگر پادکست شما شهرت خوبی کسب کند، لینک های دیگر سایت ها و وبلاگ ها را جذب می کنید.

۳٫ یک مرکز منابع ایجاد کنید

علاوه بر انتشار و ترویج محتوا، شما باید آنها را سازماندهی کنید به طوری که برای مخاطبان شما و نیز بازدیدکنندگان جدید با معنی باشد. مرکز منابع محتوا می تواند راه حل مناسب برای شما باشد.
ایجاد راهنماها، مطالعات موردی، وبینارها، روزنامه ها و چک لیست ها کار بسیار زیادی است. بعضی از مردم ترجیح می دهند به مرکز منابع لینک دهند تا اینکه زمان و بودجۀ خود را صرف ایجاد آن محتوا مصرف کنند.

۴٫ یک رهبر فکر باشید

حتی اگر شما در حال حاضر به یک رهبر فکر نکرده باشید، شروع به نوشتن یک رهبر فکر کنید. کارهایی را انجام دهید که شما را به سمت خود می کشاند، به آنچه مردم در سر دارند فکر کنید و به خودتان کمک کنید تا به عنوان یک متخصص در زمینه کاری خودتان تبدیل شوید.
اعتماد به نفس داشته باشید. شما قابلیت های خود را می دانید، آن را نشان دهید.
اصل باشید. فقط بازنویسی یا اصلاح کننده ایده های قدیمی نباشید. هدایت کنید، پیروی نکنید.
معتبر باشید. فقط خودتان باشید. نمایش شخصیت خود را نشان دهید.
سرگرم کننده باشید. توجه مردم را به ایده ها و بینش های خود تقاضا کنید. هرگز خسته کننده نباشید.

۵٫ گردآوری کارشناسان

پست های مربوط به بازاریابان شناخته شده را مطالعه کنید.
۵۰ Best Social Media Tools From 50 Most Influential Marketers Online
این پست شامل یک تیم از بازاریابان شناخته شده است، که از بازاریابان نقل قول کرده است.
چرا؟
به جای اینکه مولف مجبور به جمع آوری تمام مطالب خود باشد، از نقل قول های این رهبران تفکر برای ایجاد مطالب با نام خود استفاده می کند. به طور طبیعی، این بازاریابان مشغول به اشتراک گذاشتن و پیوند دادن به این مقاله خواهند بود. خیلی جادویی است. این نمونه از مؤسسه بازاریابی محتوا فقط یک روش برای ایجاد لینک با محتوای ارزشمند است.

۶٫ شریک با نام تجاری دیگر

در دنیایی که همه چیز در مورد آن چیزی است که شما می دانید، ممکن است سوال کنید: آیا باید با نام تجاری دیگری همکاری کنم؟
پاسخ مثبت است.
همکاری از طریق شرکا، محتوای شما را به جامعه / مخاطب جدید می رساند. وقت آن است که لینک ها را با عشق به اشتراک بگذارید.
من دوست دارم همکاری را معادل SEO نامگذاری کنم که هرگز شما را ناامید نمی کند.
اما اینجا کار به پایان نمی رسد.
وقتی که من در نوشتن یک قسمت از محتوا همکاری می کنم، من بند پرداختی را به قراردادهایم اضافه می کنم. بدین معنی است که هر دو طرف موافقت می کنند که جریان پولی یکسانی را پرداخت یا صرف کنند. اگر مقاله خاتمه پیدا کند، در نظر داشته باشید که مطالب خود را به یک ویدیو، وبینار یا اینفوگرافیک تبدیل کنید تا بتوانید این روند را ادامه دهید.

۷٫ تعیین هدف و بهینه سازی برای کلمات کلیدی مرتبط

یک صفحه از لری کیم مشاهده کنید. در مصاحبه ای با سرپرست، کیم درباره نحوه ساخت WordStream با ایجاد محتوا بر اساس کلمات کلیدی مرتبط توضیح داد:
در روزهای اول WordStream، ما دهها هزار کلمه کلیدی را که ما فکر می کردیم مربوط به شرکت ما بود، طبقه بندی کردیم.
و ما محتوا را حول آن دسته از کلمات کلیدی ایجاد کردیم. امروز وبلاگ ما میلیونها نمایش در هر ماه از جستجوهای موثر دارد که نشان می دهد این رویکرد کارساز بوده است.

۸٫ محتوای بصری را اضافه کنید

تصاویر. اینفوگرافیک. گیف. همه این تصویرسازی ها می تواند به داستان شما کمک کند.
به جای اینکه خلاصه ای که دیگران در اینجا در مورد SEJ گفته اند بیان کنم، به شما برخی از منابع عالی معرفی می کنم:
• ۶ Types of Visual Content That Get the Most Links & Shares
• Visual Content Marketing: 10 Brilliant Examples
• ۶ Ways to Master the Art of Visual Content Marketing

۹٫ مسائل قالب بندی!

هیچ چیز برای خوانندگان بدتر از یک پست وبلاگ که به نظر می رسد مانند یک بلوک غول پیکر متن است نمی باشد.
از روش های زیر استفاده کنید:
• از زیر عناوین با اندازه های H2 و H3 استفاده کنید تا متن ها شکسته شوند.
• از متن های کوتاه و ساده استفاده کنید.
• لیستهای علامتدار ایجاد کنید.
• از نقل قول استفاده کنید.
• روش ضخیم یا مورب نویسی را به کار ببرید.

۱۰٫ گرایش شما چیست؟

چه چیزی باعث می شود محتوای شما نسبت به محتوای اشتراک گذاشته شده دیگران در مورد یک موضوع، منحصر به فرد باشد؟
نمی توانید به این سوال پاسخ دهید؟
خب از اینکه این را به شما بگویم متنفرم اما ممکن است لینک با محتوای ارزشمند نداشته باشید.
دوباره بر روی محتوای خود تلاش کنید تا زمانی که زاویه و گرایش خود را بیابید.

۱۱٫ آیا شما به محتوای خودتان لینک می دهید؟

این احتمالا آزمون نهایی است.
شما مخاطبان خود را و آنچه از شما می خواهند می شناسید، درست است؟
بنابراین – آیا شما صادقانه به محتوای خود لینک می دهید؟
اگر شما به آنها لینک ندهید، چگونه توقع دارید دیگران به آن لینک بدهند؟

خلاصه

مدت زمان: هر سه ماه یکبار
نتیجه: ۲ تا ۶ ماه
میانگین ارسال لینک در ماه: ۴۰

ابزارها:

• Google Trends
• Google Consumer Survey
• BuzzSumo
• Brand partnerships

مزایا:

لینک با محتوای ارزشمند ، لینک های بیشتری را در کوتاه مدت و بلند مدت جذب می کند.
لینک با محتوای ارزشمند در ایجاد ارتباط مثبت در داخل و خارج از جامعه به شما کمک می کند. این شما را به یک رهبر فکری تبدیل می کند.

مترجم: جمیله درساره

منبع:

https://www.searchenginejournal.com/link-building-guide/link-worthy-content/

معرفی کننده مطلب: آقای عادل طالبی

لینک کانال: @kar_kasb

4 دیدگاه برای “روشهای ایجاد لینک با محتوای ارزشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش به صورت کاربردی و پروژه محور رد کردن